Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Podwójne zwycięstwo UJ w konkursie Genius Universitatis 2020

Podwójne zwycięstwo UJ w konkursie Genius Universitatis 2020

Miło nam poinformować, że kampania promocyjno-rekrutacyjna #misjaUJ, przygotowana przez Centrum Promocji i Komunikacji UJ, zdobyła dwie nagrody w konkursie Genius Universitatis 2020 na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej.

Ogłoszenie wyników konkursu odbyło się w piątek 6 marca br. podczas XXXIII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2020 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Uniwersytetowi Jagiellońskiemu przyznano 2. miejsce w kategorii „serwis rekrutacyjny” oraz 2. miejsce w kategorii „kampania w mediach społecznościowych”.

#MisjaUJ, dołącz do #UJHeroes! - pod takim hasłem trwała kampania promocyjno-rekrutacyjna Uniwersytetu Jagiellońskiego. Głównymi bohaterami kampanii byli studenci i doktoranci uczelni, którzy przedstawieni w komiksowej formule ukazali wyjątkowość studiowania na UJ. Do kierunków przez nich prezentowanych w sposób metaforyczny dopasowane zostały supermoce na wzór popularnych komiksowych bohaterów. Kampania promocyjno-rekrutacyjna #misjaUJ trwała od 16 kwietnia do końca sierpnia 2019 roku.

Głównym medium społecznościowym wykorzystywanym w kampanii promocyjno-rekrutacyjnej #misjaUJ pozostał utworzony w 2018 roku profil @misjaUJ na Instagramie. Jego celem jest utrzymanie i rozwijanie komunikacji z kandydatami na studia na Uniwersytecie Jagiellońskim. Podczas trwania kampanii na profilu pojawiały się liczne zdjęcia, gify, wideo oraz InstaStories. Cała strategia prowadzenia profilu opierała się na stworzeniu graficznej szachownicy, używając na zmianę zdjęcia oraz grafiki z informacjami, poradami i ciekawostkami popularno-naukowymi z zakresu m.in.: zarządzania czasem i psychologii, przygotowane przy współpracy z wszystkimi wydziałami UJ: pracownikami naukowymi i studentami. Dzięki założonej na Facebooku grupie Rekrutacja na UJ, Uniwersytet pomagał m.in. rozwiać wątpliwości dotyczące rejestracji, warunków przyjęcia na studia, informował o działających kierunkach.

W ramach kampanii powstała dedykowana przyszłym studentom strona internetowa www.misja.uj.edu.pl, ułatwiająca znalezienie informacji o kierunkach studiów i zasadach rekrutacji, prezentująca sylwetki osób biorących udział w cyklach UJHeroes, Twarze UJ i Drużyna UJ oraz przybliżająca korzyści płynące z wyboru Krakowa i Uniwersytetu Jagiellońskiego jako miejsca studiowania.

Genius Universitatis to największy i najbardziej rzetelny konkurs na kreatywną rekrutację szkoły wyższej w Polsce. Konkurs ma charakter otwarty – jest adresowany do wszystkich polskich uczelni (również wydziałów i instytutów). W tym roku do konkursu zostało zgłoszonych 109 prac z 45 uczelni i wydziałów szkół wyższych.

Konkurs obejmował następujące kategorie:

1. Reklama prasowa

2. Event wspierający rekrutację

3. Gadżet promocyjny

4. Kampania w mediach społecznościowych

5. Video online

6. Content marketing

7. Serwis rekrutacyjny

Każde ze zgłaszanych prac oceniana była według pięciu kryteriów: nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetyka i wartość artystyczna oraz umiejętny dobór narzędzi. Prace konkursowe oceniała kapituła w składzie: prof. nadzw. dr hab. Artur Krajewski, Bartosz Dembiński, Katarzyna Dragović, Agnieszka Klimczak, Kamil Majewski, Maciej Marasek, Ewa Opach, Jacek Szlak, Adam Zdeb.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron